mandag 13. desember 2010

De nye juletrærne

Trendsetterne har bestemt at juletrær nå for tiden skal ha stikkende nåler , få greiner som gjerne er litt ujevnt fordelt, og i tillegg en lang stamme som er uten greiner (enten fra naturens side , eller som et resultat av interiørdronningenes omgang med greinsaksa).

Selv er jeg ikke særlig trendy og har nøyd meg med å grave (les:rive) opp et lite selvsådd grantre fra grusen på lekeplassen. Kjedelig som jeg er har jeg satt det i en sinkbøtte utenfor inngangsdøra med grus og det hele. Hadde jeg derimot vært kul , hadde jeg nok satt det i et norgesglass med vann inne i stua. Det får bli neste gang jeg treffer på et selvsådd tre i passende størrelse som vokser i fallsand.

Med überkule venninne RetroAnne derimot, har vært en tur i et buskas og saget seg et trend-tre, det har alle de overnevnte kvaliteter og hun var naturligvis lykkelig for et sånt funn og ikke minst at det er en stor besparelse både for naturen og lommeboka ;)  Jeg gleder meg til å se det ferdig pyntet med julepynt kjøpt på nett fra utlandet.



Kanskje at jeg også tørr å være så kul neste år ? Som kjent går det jo alltid noen år før alle vi vanlige mennesker følger i  avant gardenes fotspor og da har de jo forlengst forlatt dem...

Hvis alle etterhvert hogger sine egne norske selvsådde trær, vil vi da få bukt med problemene med at krattskogen  ødelegger kulturlandskapet - og derved hjelpe bøndene ???? Eller vil det rett å slett ødelegg næringsgrunnaget for alle juletreprodusentene??? Hm, vanskelig å være både trendy og tenke på miljøet på en gang!

Ingvild


 NB !  Pyntegrøntprodusentene tjener fortsatt godt på meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar