søndag 12. desember 2010

Julegavepakkedagen

Jeg elsker å pakke inn gaver!

Jeg samler på papir og snorer og bånd og lapper og tull og fjas - hele året. derfor har jeg en samling som ser sånn ut...


Igår satt jeg flere timer og koste meg og pakket inn gaver, som idag har blitt en dekorasjon i trappa ( ja, har fått ideen fra RetroAnne) og sånn ble det...



Matgavene derimot, de må stå høyt oppe på et skap slik at de ikke frister Leo (hunden vår) til å prøvesmake...


OG NÅ KOMMER JEG ENDELIG TIL DAGENS POENG:
( håper du holder ut , for dette blir et litt langt innlegg)

-"vi har bestemt oss for å ikke gi gaver til de over 18 år", forkynte min bror litt beklemt. -"alle er enige, og det gjenstod bare å si det til deg" fortsatte han. Det kom fort fram av samtalen at ingen hadde villet fortelle det til meg og at han hadde fått denne ubehagelige oppgaven. Forslaget ble ledsaget av en oppfordring til å heller støtte et godt formål. Jeg er jo et rimelig høflig menneske så jeg kom ikke med noen protester, MEN JEG ER SUR ! ( sørgelig å måtte innrømme , men sånn er det bare)

Så til dere andre som er så heldige å ha familier som unner hverandre gleden ved å gi og å få gaver- KOS DERE MASSE, og med god samvittighet! 

Det er nemlig fullt mulig å gi gaver selv om man er:
  • Fattig student-  gi et gavekort på en tjeneste f eks. sitte barnevakt, være leksehjelp 
  • Opptatt av miljøvern- gi et gavekort på en opplevelse f eks kino, teater, kafebesøk
  • Dårlig til beins- bestill på nett eller over telefon og få gavene sendt til rette vedkommende ferdig pakket og merket.
  • Heller vil gi til de vanskeligstillte- gi en gave fra f eks Redd Barna eller Kirkens Nødhjelp.
  • Er bekymret for bruk og kast-mentaliteten- gi en gave fra Fretex Redesign, eller lag en selv.
  • Synes at alle allerede har alt for mye - gi en matgave av lokalprodusert og økologisk mat.
Ingvild

NB! dette er ikke ment som et sutrete innlegg kun et hjertesukk og et forslag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar