tirsdag 14. desember 2010

Sally Ann og oppspist kakehus

Et lite øyeblikk tenkte jeg at jeg faktisk hadde hele kontrollen og hadde greid målet mitt om "jul i god tid" som jeg så kjekt blogget om tidlig i november. Huset er noenlunde pyntet, gavene er så noenlunde klare, og kakene så noenlunde i boks. I dag skulle jeg bare en liten svipptur rundt å kjøpe litt kontorrekvisita til jobb, og vips så hadde jeg plutselig to digre poser til meg selv også... hvordan kunne det skje, jeg var jo i grunnen ferdig med det meste!?!

Så var planen å gå hjem i mitt lune rede og gi bestillingkjolene en siste liten finpuss før avlevering imorgen.

Ante uråd allered da jeg kom inn døra- var det virkelig så rotete her da jeg gikk??? Syntes liksom at det var noe som manglet på spisestuebordet. Og hva var skjedd med sofaen???

Vår søte , veldresserte hund har blitt en mattyv på sine gamle dager!!! Fuglehus-pepperkakehuset var oppspist og kun smuler igjen, og et ferskt grovbrød var delvis spist og restene lå til spott og spe i sofaen. Ikke akkurat et vakkert syn!

Så nå er jeg vel og vakkert tilbake på jorda igjen-  og moralen i historien er : når du tror du har kontrollen så kikk etter en gang til ;)

Ellers vil jeg forsvare mitt heller uansvarlige ny juleduk-kjøp : Det er en SallyAnn duk , kjøpt på Fretex og laget som endel av Frelsesarmeens frosjekt for å gi arbeid til mennesker i den tredje verden. Mange nydelige ting og gode prosjekter. Les mer på  Sally Ann




Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar