mandag 24. mai 2010

Makroner


Jeg har nettopp funnet ut at jeg faktisk følger med i tiden og er helt IN. Grunnen er ganske enkelt at jeg har MAKRONER. Du trodde kanskje at det var et sånn vanlig produkt som man lager til jul og har i boks eller kjøper ferdig for å ha 7 sorter??? Nei da, makroner er det nye "must eat" der ute i den verden som har greie på sånne ting. Det har jeg nettopp lest i maiutgaven av Aperitif. Jeg siterer: " Noen matvarer blir rett og slett hippe" og "Det har vært skrevet litt om dem i motemagasinene og vi har sett dem hjemme hos fashionistaen i interiørreportasjer" osv osv. Og nå altså også på denne bloggen...
Det stod mye om hvor gode de var i den artikkelen i Aperitif, selv kjøpte jeg mine i London for minst 2 år siden og har siden hatt dem til pynt !!!De var dyre og fine og vant  prisen for beste stand på Country Living sin vårmesse. Tenkte aldri på å spise dem, men fraktet dem med største forsiktighet hjem.
Jeg var altså veldig avantgardistisk i mitt innkjøp ,selv om jeg til nå har trodd at det var marengs jeg kjøpte. Nå vet jeg bedre, det er motemakroner.

Just read in a magasin that the new "IN" food was macarons. I always make them for christmas, but this was another kind. A stylish kind, in sweet colours and with a layer of cream in between.I bought mine at least 2 years ago at a Country Living spring fare in London. I have used it for decoration since, and now I m IN !
They are simply the new "must-eats" in Europe.

Ha en fortsatt fin pinse!

Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar