søndag 27. mars 2011

Øvelse gjør mester


I det siste har jeg fått flere 
fristende tilbud 
om å være med på spennende
prosjekter.


Samtidig har flere
oppriktig velmenende mennesker,
som visstnok har greie på sånt,


oppfordret meg til å øve meg på å si; "nei!"


Og til å øve meg på å ta livet med ro-
og nyte det.
Det er uventet vanskelig.
Siden det var det jeg faktisk
trodde at jeg gjorde.
(noen som kjenner seg igjen?)


Senest i morges, sa jeg nei.
Heldigvis var jeg midt i en altoppslukende bok,
da meldingen kom. 


Det styrket min beslutning.
Jan Wiese:" Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede."
(Bildene passer til boka , ikke nødvendigvid innlegget)

Ingvild

Lately I ve been offered to be in on some exiting new projects. At the same time wellmeaning people who are supposed to know about these things have told me that I need to work on my saying no- skills. Learn to take things slowly and chill out. It turns out to be difficult ( anyone familiar with the problem?), but I m working on it as we speek. This morning I said no, with the help of a good book I was in the middle of: Jan Wieses "the naked madonna".

1 kommentar:

  1. Ja,å si NEI er også viktig.
    En balanse mellom det å bli med,si ja og så kunne ta ett skritt tilbake, for å ta hensyn til seg selv.Alle tjener på det :)
    Lykke til med å ta det litt roligere...øvelse gjør mester :)

    SvarSlett