lørdag 5. februar 2011

Eklektisk bohem eller halvsenil, eldre tante?


Her jeg sitter i øsende regnvær ( inne så klart),
tenker jeg store tanker om den nye fargetrenden 
som roper så muntert på meg fra alle kanter.

Jeg ser meg storøyd rundt på nett,
 på prikker og striper og ruter og roser.
Alle tenkelig farger er representer.
og alt sammen samtidig.

Har tenkt at den eklektiske bohem-stilen kanskje er for litt unge,
 kule folk som kan male noen kasser i morsomme farger,
sitte på madrasser,
og drikke vin 
av ulike melkeglass. 
I kollektiv.

Jeg tenkte at for meg er kanskje den halvsenil, eldre tante-stilen bedre?

I en koselig liten hytte,
hvor ingenting passer sammen,
Hvor man ikke lenger huker hvor ting er lagt hen,
og dyrene ligger i stoler
og avisene i hauger.
Alt imens den senile gamle tante 
koker te og
 finner fram tørre småkaker,
prater om ting som alle har hørt før 
og strikker nok et par sokker
 i rare farger...

Og ser ut på hagen hvor tulipanene 
dukker opp
 på de underligste steder.
 og rosene aldri blir klippet. 

Kanskje det kan la seg gjøre!

Ingvild

DAGENS BILDE ER FRA CATH KIDSTON


2 kommentarer:

  1. Herlig Ingvild - er helt med på den senile gammel tante stilen;-)

    SvarSlett
  2. ...bare det ikke går så langt at jeg glemmer å ta ut søppelet så til og med lukta blir helt autentisk ;) Ingvild

    SvarSlett