søndag 23. januar 2011

Retroprosjekt


Jeg jobber for tiden litt på et retroprosjekt.

Du verden så flinke generasjonene før oss var til å sy!
Det finnes ingenting som kan kalles enkelt i gamle mønster.
Du kan bare velge mellom viderekomne eller ekspertsøm , virker det som.
Jeg har fått gamle orginale mønster, som den største pepperkakejenta har kjøpt på nett. 
De er kjempefine , men akk så avanserte! Selv de som kalles "easy"!

Disse tre kjolene synes jeg er kjempesøte.
 Den røde er mest sannsynlig hjemmesydd og den har jeg kjøpt hos "Søstrene Søt og Sur" i Skudeneshavn. Den er i enkle bomullsstoffer og veldig kort!
De to andre har aldri vært i bruk og er kjøpt i Bergen som gave, men passet aldri til mottakeren.
De er i tidstypisk 70-talls syntet, og har fortsatt merkelappen på.

I dag har jeg sydd to buksedresser. Den første etter mønster. Det gikk bra.
den neste tenkte jeg å gjøre litt "enklere". Det gikk dårlig! 
Den tok akkurat dobbelt så lang tid å sy og er ennå ikke ferdig!
La oss håpe at jeg har lært en lekse her.

Ingvild




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar