mandag 17. januar 2011

Fornuftig søndag


Idag har jeg bare gjort fornuftige ting. Rett og slett husarbeid.
Husmorsysler er for meg kun et nødvendig onde.
 Gi meg heller en feiekost, eller en spade og en trillebår...


Derimot er det deilig når alt det kjedelige vaske/ryddearbeidet er gjort,
 og det bare er pynting som gjenstår.


Sette blomster i vaser, rette på puter og legge på rene duker er jo bare en fornøyelse.


Akkurat nå er jeg dessverre ikke helt fornøyd likevel. Syntes det ble veldig kjedelig her.
Rett og slett forutsigbart og trygt. DØLL!

Jeg som har et helt lager med stoff og symaskiner,
( som føler seg forlatt og glemt på et iskaldt syrom) burde være istand til å kante noe metervare til duker,
 og smelle sammen noen puter ingen har maken til for liksom å bryte litt opp i pastell-helvete. 

Men det får bli en annen dag, foreløpig får jeg nøye meg med å være glad for det som faktisk ER gjort.
Det øver jeg meg på :)

Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar