torsdag 30. desember 2010

Hvor kom alt garnet fra?

- jo, det har seg sånn... at jeg fant ut at de i Sandnes hadde et garnutsalg sandnes ullvarefabrikk hvor du kan gjøre kupp på garn. De selger garn til kilopris og det er bare til å stappe i poser og veie i kassen. Jeg er spesielt glad i ukurante farger og feilvarer... liker å ha garn som ingen andre har maken til... Det har blitt endel garn derfra, ja.

På vei fra Haugesund mot Bergen kjører vi forbi nok et fabrikkutsalg- Hillesvåg Ullvarefabrikk, men litt garn kommer med hjem derfra også...

Men den største bidragsyter til min enorme garnsamling er Anita som er superkreativ og har bloggene Shamu og Rosa mandariner . Hun postet på facebook at hun hadde flere bosssekker med garn som hun ville gi vekk.


Det ble fest i stua da vi tømte hele samlingen på golvet og min lille niese fikk lov å være med å sortere garn. Hennes personlige favoritter var knallrosa mohairblandinger og bomullsgarn med gulltråder og små perler. Mine favoritter gikk vel i en litt annen retning...

I dag har jeg foreløpig brukt kun to nøster... Var innom garnkroa igår og fikk en ide til en enkel hals i perlestrikk. Halveis ferdig og bilde og oppskrift kommer snart !

Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar