søndag 17. oktober 2010

Taking the long way home...

Dette er ikke våre epler. Disse lå langs veien , ikke langt fra ferjekaien .
På vei hjem fra Stavanger til Haugesund fikk Pepperkakemannen den brilijante ideen at vi kunne prøve den nye Finnfast tunnellen. For å si det pent ble det ikke akkurat en snarvei... ei heller særlig billig... og eplene vi skulle plukke på hytta på vei hjem, var ikke engang ordentlig modne !

Når alt det er sagt så ble det likevel en veldig fin tur - jeg fant mange fine fine høstmotiver og fikk med oss hjem hasselnøttter fra Nedstrand som jeg håper er spiseklare til jul !
tøff, gammel koffert på kafeen på Finnøy
Har lett på nett etter den rette måten å oppbevare hasselnøtter på, men det nærmeste en forklaring jeg har funnet er at de skal oppbevares fuktig utendørs til snøen kommer... hvis noen har utfyllende opplysninger i saken er jeg takknemlig for alle tips !

Fortsatt god høst !
nyper fra Finnøy

Ingvild

1 kommentar:

  1. Hei, hei! Jeg har bare festet pyntelisten med en liten spiker (Stift) på midten av pyntelisten. Selve vekten av listen hviler jo på dørkarmen. Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min!

    SvarSlett