mandag 1. mars 2010

Vårstemning


I år har vinteren her på vestlandet vært usedvanlig lang. Fin og hvit med postkortstemning rundt hver sving. Men nå er jeg grundig lei. Alt det" gøye" er brukt opp. Vi har laget snømann, gått på ski og skøyter, tent bål og spist appelsiner. Hatt fyr i peisen og tusen stearin lys. Jula er tross alt over for lenge siden men fortsatt er det ikke mulig å sette primula på trappa for å muntre opp en vårlengtende sjel(det ville være et slags overlagt plantedrap)
I går tok jeg derfor saken i egne hender og spadde meg et hull, i snødekket på terrassen, som var akkurat stort nok til å ha plass til en hagestol. Den ble fyllt med tepper, saueskinn, sitteunderlag og puter. Da var det bare å lage en kopp solbærtoddy og finne fram radioen og nyte livet de få stundene sola varmer nok til at det er behagelig.
God vår , folkens!

NB. Se opp for takras...var ca 1 meter fra å bli begravd i skitten snø fra taket idag!
TIPS
Den store puta er hjemmestrikket i 4 dobbelt garn i perlestrikk, og er en "kopi" av en Green Gate sine puter denne sesongen.
Sitteunderlaget er strikket av dobbel. garn i samme farge som puta. Den er strikket på store pinner og tovet i maskin på 60 grader.
Den lille puta er et kjøkkenhåndkle fra Green Gate som jeg har sydd to knapphull og knapper i og så sydd sammen i sidene.
Teppe er et dobbelt sengeteppe fra Kid som jeg kjøpte veldig billig og delte i to og la opp for hånd. Dermed har jeg nå to mindre tepper som er lettere å bruke.
Saueskinnet er fra IKEA
Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar